T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Artvin’de acil çağrıların tek merkezden yönetileceği "112 Acil Çağrı Merkezi’nde” ilk çağrı karşılama programı düzenlendi.
İçişleri Bakanlığımızca tüm acil çağrıların tek numara ve merkezden karşılanarak sevk ve koordine edilmesi amacıyla 81 ilde hayata geçirilecek "112 Acil Çağrı Merkezi", Artvin Merkez Salkımlı Köyü Aşağı Tolgum mevkiindeki yeni binasında hizmete girdi.
Artvin’de kurulan 112 Acil Çağrı Merkezi; sağlık, emniyet, jandarma, itfaiye, orman ve AFAD ile ilgili durumlar için bir arada hizmet veriyor.
7/24 esasına göre hizmet veren merkezde, 112, 155, 110, 156, 177 gibi acil ihbar hatlarını arayanlara cevap veren "çağrı karşılayıcılar”, vatandaşların gelen acil çağrıları konusuna göre ilgili birimlere yönlendiriyor.
112 Çağrı Merkezi’nde incelemelerde bulunan Vali Yılmaz Doruk, ülke genelinde olduğu gibi Artvin’de de acil çağrı numaralarının "112" altında toplandığını söyledi.
Vatandaşların tek numarayla ulaşabileceği bir sistem kurulduğunu belirten Doruk, “Vatandaşımızın hayatını kolaylaştıracak bir sistem olan 112 Acil Çağrı Merkezi’ni hizmete alınmasının mutluluğunu yaşıyoruz. Ülkemizin birçok ilinde 112 Çağrı Merkezi faaliyete geçti. Vatandaşlarımız artık sadece 112 numaralı telefonu arayarak acil durum hizmeti alabilecek. Vatandaşlarımız acil durumlarda en verimli hizmeti en kısa sürede alacaklar. Olaylara hızlı müdahale ederek vatandaşlarımızın can ve mal güvenliğini korumak istiyoruz. Çağrı merkezi üst düzey teknoloji sistemiyle kuruldu. Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın önderliğinde, İçişleri Bakanlığımızın koordinesinde yürütülen bir sistem. Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’a, Sayın İçişleri Bakanımız Süleyman Soylu’ya ve emeği geçenlere şükranlarımı arz ediyorum. Bu güzel hizmet ilimize ve ülkemize hayırlı olsun.” dedi.
112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Şenol Çiftçioğlu ise, ”İlimiz de 110 İtfaiye, 156 Jandarma ve 177 Orman Yangın ihbar hatları 10 Şubat 2021 tarihinde devreye alındı. Bugün ise 112 Sıhhi İmdat 122 Alo AFAD ve 155 Polis hatlarının devreye alınması ile 112 acil çağrı merkezimizde bütün acil çağrılar karşılanmış olacaktır.” dedi.
112 Acil Çağrı Merkezleri Projesi sayesinde, vatandaşların ve ülkemizde bulunan yabancıların acil çağrılar için birden fazla numara bilme zorunluluğu ortadan kalktığını ifade eden Çiftçioğlu, şunları söyledi:
“Maliyet tasarrufu ve hizmette etkinlik sağlanmıştır. İlgili kurumlar arasında koordinasyon ve işbirliği sağlanmıştır. Tüm acil çağrılar kayıt altına alınmış olup iller arasında uygulama birliği sağlanmıştır. Çağrı merkezlerinde kullanılan teknik sistemin tüm illerde aynı standart ve kalitede olması sağlanmıştır. Çağrı merkezlerinde kullanılan coğrafi bilgi sistemleri sayesinde olay mahallinin tespiti kolaylaşmıştır. Araç takip sistemi sayesinde araç ve ekiplerin sevk ve idaresi daha verimli hale gelmiştir. Çağrıların karşılanmasından, ekiplerin olay yerine ulaşmasına kadar tüm veriler sistemde kaydedildiği için, istatistiksel olarak verimlilik ölçümü yapılabilmektedir. Kötü amaçlı aramalara cezai müeyyide uygulanacak. Lüzumsuz çağrı yapan abonelerin kayıtları belli bir süre tutulacak. Uluslararası standartlar ve gelişmelerin takip edilerek ülkemizdeki sisteme entegrasyonu sağlanmıştır.” diye konuştu.
112 Acil Çağrı Merkezinde polise gelen acil çağrıya cevap veren Doruk, daha sonra hizmet binasındaki diğer birimleri gezerek, yetkililerden bildi aldı.
Etkinliğe, İl Jandarma Komutanı Jandarma Albay Mustafa Kılınç, İl Emniyet Müdür Vekili Selahattin Güven, İl Afet ve Acil ve Afet Müdürü Mehmet Salih Avcı, İl Sağlık Müdürü Gürol Köroğlu, Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi İl Müdürü (GAMER)Yahya Kanbur ile ilgililer katıldı.