Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

Artvin Valiliği
Artvin Valiliği
Artvin Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Görev Yapmış Valiler Tarihçe Mevzuat İl Protokol Listesi Kurumsal Logo İmza Yetkileri Yönergesi
  • ARTVİN
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Yatırım Programı
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular İhaleler Basın Açıklamaları Basın Bülteni Resmi Kurullar Takvimi
  • İLETİŞİM
°C
9
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Dr. Turan Ergün
      • Vali Yardımcıları
        • Berker Çırak
        • Dilara Şenoğlu
        • İsmail Erdoğan
        • Göktuğ Kaan Ayaz
      • Kaymakamlar
        • Ardanuç Kaymakamı
        • Arhavi Kaymakamı
        • Borçka Kaymakamı
        • Hopa Kaymakamı
        • Kemalpaşa Kaymakamı
        • Murgul Kaymakamı
        • Şavşat Kaymakamı
        • Yusufeli Kaymakamı
    • Valilik Birimleri
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Sosyal ve Etüt Proje Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
    • Görev Yapmış Valiler
    • Tarihçe
      • Artvin
      • Ardanuç
      • Arhavi
      • Borçka
      • Hopa
      • Kemalpaşa
      • Murgul
      • Şavşat
      • Yusufeli
    • Mevzuat
    • İl Protokol Listesi
    • Kurumsal Logo
    • İmza Yetkileri Yönergesi
  • ARTVİN
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • İl Özel İdaresi
      • İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İl Müftülüğü
      • İl Defterdarlığı
      • Çevre , Şehircilik ve İklim Değişikliği Müdürlüğü
      • Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü
      • İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü
      • İl Sağlık Müdürlüğü
      • Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü
      • İl Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • Ticaret İl Müdürlüğü
      • Çalışma ve İşkur İl Müdürlüğü
      • Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü
      • Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü
      • İl Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • Hopa Gümrük Müdürlüğü
      • Sarp Gümrük Müdürlüğü
      • Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı
      • DSİ 26. Bölge Müdürlüğü
      • İller Bankası Trabzon Bölge Müdürlüğü
      • Karayolları 10. Bölge Müdürlüğü
      • MTA Doğu Karadeniz Bölge Müdürlüğü
      • TEİAŞ 14. Bölge Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Yatırım Programı
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • İhaleler
    • Basın Açıklamaları
    • Basın Bülteni
    • Resmi Kurullar Takvimi
  • İLETİŞİM
 

İL PANDEMİ KURULU KARARI (08.05.2020)

11.05.2020
 T.C.
ARTVİN VALİLİĞİ
İL PANDEMİ KURULU
KARAR TARİHİ    : 08.05.2020
KARAR SAYISI    : 12
    
K A R A R

İlgi: 
Cumhurbaşkanlığının 2019/5 Sayılı Genelgesi, 
İçişleri Bakanlığının 03.04.2020 tarihli ve 6235 sayılı yazısı,
İçişleri Bakanlığının 05.04.2020 tarih ve 6238 sayılı yazısı,
İçişleri Bakanlığının 21.03.2020 tarih ve E.5759 sayılı yazısı, 
İçişleri Bakanlığının 06.05.2020 tarih ve E.7647 sayılı yazısı,
İl Hıfzıssıhha Kurulunun 21.03.2020 tarih ve 09 numaralı kararı, 
İçişleri Bakanlığının 22.03.2020 tarih ve E.5762 sayılı yazısı,
İl Hıfzıssıhha Kurulunun 03.04.2020 tarih ve 18 numaralı kararı,
İçişleri Bakanlığının 06.05.2020 tarih E.7648 sayılı yazısı,
İçişleri Bakanlığının 27.03.2020 tarih ve E.5929 sayılı yazısı,
İl Hıfzıssıhha Kurulunun 27.03.2020 tarih ve 12 numaralı kararı,
İçişleri Bakanlığının 31.03.2020 tarih ve E.6095 sayılı yazısı,
İçişleri Bakanlığının 17.04.2020 tarih ve E.6954 sayılı yazısı,
İçişleri Bakanlığının 08.05.2020 tarih ve E.7731 sayılı yazısı, 
İçişleri Bakanlığının 08.05.2020 tarih ve E.7784 sayılı yazısı, 
İçişleri Bakanlığının 08.05.2020 tarih ve E.7785 sayılı yazısı, 
İlimiz Pandemi Kurulu 08.05.2020 tarihinde Sayın Valimiz Yılmaz DORUK başkanlığında toplanarak aşağıdaki maddeler karar altına alınmıştır.
Çin Halk Cumhuriyetinin Wuhan kentinde ortaya çıkan Coronavirüs (COVİD-19), birçok ülkede görülen, sonrasında başta İtalya olmak üzere Avrupa Ülkelerinde hızlı bir şekilde ilerleyen ciddi can kayıplarına sebep olan ve sonucunda tüm dünyaya yayılarak, Dünya Sağlık Örgütü tarafından Pandemi olarak ilan edilmiştir.
Coronavirüs (COVİD-19) salgınının ülkemize girişini engellemek suretiyle vatandaşlarımızı korumak sonrasında salgının yayılmasını engellemek için Sağlık Bakanlığı bünyesinde kurulan Bilim Kurulu tavsiyeleri doğrultusunda, Cumhurbaşkanlığı koordinesinde, İlgili Bakanlıklar ve Sağlık Bakanlığı ile İçişleri Bakanlığı’nın kararları doğrultusunda İl İdaresi Kanununun 11/C maddesi ve Hıfzıssıhha Kanununun 27 ve 72 inci maddeleri ile ilgi (a) genelge  kapsamında ilimizde hazırlanan Pandemik İnfluenza İl Hazırlık ve Faaliyet Planı uygulamaya konulmuştur. 
Sağlık Bakanlığı ve Bilim Kurulunun önerileri ve Sayın Cumhurbaşkanımızın talimatları doğrultusunda İçişleri Bakanlığının ilgi (d) Genelgesine istinaden İl Hıfzıssıhha Kurulunun ilgi (f) kararı ile berber, güzellik salonu/merkezi, kuaför vb. iş yerlerinin faaliyetleri 21.03.2020 tarihi saat 18:00 itibariyle geçici olarak durdurulmuştu.
Sağlık Bakanlığı ve Bilim Kurulunun önerileri ve Sayın Cumhurbaşkanımızın talimatları doğrultusunda İçişleri Bakanlığının ilgi (d) Genelgesine istinaden İl Hıfzıssıhha Kurulunun ilgi (f) kararı ile berber, güzellik salonu/merkezi, kuaför vb. iş yerleri 21.03.2020 tarihi saat 18:00 itibariyle geçici olarak durdurulmuştu. Ülkemiz genelinde ve dolayısıyla ilimizde yaşanan olumlu gelişmeler ile Bilim Kurululunun önerileri doğrultusunda İçişleri Bakanlığının ilgi (e) genelgesine istinaden berber, kuaför, güzellik salonu/merkezi vb. işyerlerinin faaliyetlerinin kısıtlanmasına yönelik tedbirler tekrar değerlendirilmiş olup berber, güzellik salonu/merkezi, kuaför vb. iş yerlerinin, Koronavirüs salgının etkileri gözetilerek belirlenen aşağıdaki kurallara uyulması kaydıyla 11.05.2020 tarihinde faaliyete geçebileceklerine ilişkin kararların alınmasına;
Bu iş yerlerinin saat 09.00-21.00 saatleri arasında faaliyetlerini yürütebilmelerine,
Bu iş yerlerinde esas olarak müşterilere randevu sistemiyle hizmet sunulmasına,
Bu iş yerlerinin aynı anda yan yana iki koltukta müşteri kabul etmeyerek, muhakkak bir koltuk dolu bir koltuk boş olacak şekilde hizmet vermelerine, 
Randevularda kayma ya da hizmette gecikme olabileceği hususu göz önüne alınarak işyeri içinde en fazla bir müşterinin beklemesine müsaade edilmesine,
Belirlenen kriterler dışında iş yeri içine müşteri kabul edilmemesine, ancak hava şartlarına göre randevusuz gelen müşterilerin iş yeri dışında ve sosyal mesafe kurallarına riayet etmek, maske takmak şartı ile bekleyebilmelerine, bu iş yerleri; hizmet alan ve bekleyen olmak üzere içeri kabul edecekleri maksimum müşteri sayısını işyerinin giriş kısmına herkes tarafından görünebilecek şekilde asmalarına, 
İşyerinde çalışanların muhakkak surette maske kullanmalarına, müşterilerin ise işlem süresince maske kullanmalarına ancak yapılacak işlemin özelliğine göre maskeyi çıkarabilmelerine, 
Müşteriye yönelik işleme başlamadan önce mutlaka müşterinin oturacağı, temas edebileceği tüm alanlar ile zeminin temizliğinin/dezenfeksiyonunun yapılmasına, her işlem sonrasında bu temizlik işleminin tekrarlanmasının sağlanmasına, 
Müşteriye yönelik işleme başlanmadan önce çalışanların müşterinin görebileceği şekilde ellerini dezenfekte etmelerine yada her müşteri için ayrı olmak üzere steril eldiven kullanmalarına, eldiven kullanılacak ise eldiven değişikliğinin yapıldığının müşteriye gösterilmesine,
Müşteriye hizmet sunulması esnasında kullanılan tüm malzemelere hizmet sunumuna başlamadan önce temizlik, dezenfeksiyon/sterilizasyon işlemi uygulanmasına, bu işlemin her müşteri için tekrarlanmasına, 
Saç kesimi, yıkama, boyama vb. hizmetler esnasında kullanılan havlu, önlük gibi malzemelerin tek kullanımlık malzemeler olmasına ya da her müşteri için ayrı malzeme olması (kişiye özel havlu, önlük vb.) sağlanmasına, hizmet alan müşteri için kullanılan malzemelerin gerekli dezenfeksiyon, sterilizasyon sağlanmadan kesinlikle başka müşteride kullanılmamasına, isterlerse kendi kişisel havlu, tarak vb. malzemelerini yanlarında getirebilecekleri hususunun randevu aşamasında müşterilere bildirilmesine,
Berberlerde jilet/ustura ile sakal tıraşı yapılması hizmeti geçici süreliğine verilmemesine, ancak sakal tıraşının makine ile kısaltılma şeklinde yapılabilmesine, 
Bayan kuaförleri ve güzellik merkezlerinde, cilt bakımı, makyaj ve kalıcı makyaj hizmetlerinin geçici süreliğine verilmemesine, bunların dışındaki faaliyetlere devam edebilmelerine, 
Saç kesimi esnasında yüz ve baş bölgesinde kalan kesilmiş saçların ve kullanılan araç ve gerecin geçici süreliğine temizlenmesi için kullanılan ‘Ense Fırçası’nın kullanımı, (anılan malzemenin dezenfekte edilmesinde yaşanan sıkıntılar ve çok fazla yere/yüzeye temas etmesi nedeniyle) geçici süreliğine durdurulmasına, 
Bu işyerlerinde yiyecek ve içecek ikramında bulunulmasına geçici sürekliğine izin verilmemesine, 
Ayrıca anılan iş yerlerindeki 18-20 yaş arasındaki çalışanların, İçişleri Bakanlığının ilgi (b) genelgesi ile düzenlenen 81 ilimizde 01.01.2000 tarihinden sonra doğmuş olan vatandaşlarımızın geçici olarak sokağa çıkma kısıtlanmasından ilgi (c) genelgesi kapsamında muaf olduklarından işyerleri ile illiyetlerini gösteren belgeyi ibraz etmeleri koşuluyla başkaca bir işleme gerek kalmaksızın izinli sayılmalarına, 
İlgi (f) İl Hıfzıssıhha Kurulunun “65 yaş ve üzeri ile kronik rahatsızlıkları olan vatandaşlarımızın sokağa çıkmasının kısıtlanması” ve ilgi (h) İl Hıfzıssıhha Kurulunun “20 yaş ve altı vatandaşlarımıza yönelik alınan sokağa çıkma kısıtlaması” kararlarının İçişleri Bakanlığının ilgi (i) genelgesi doğrultusunda aşağıdaki gibi uygulanmasına;
65 yaş ve üzeri ile kronik rahatsızlıkları olan vatandaşlarımız ve ihtiyaç duyulan hallerde refakatçilerinin 10.05.2020 Pazar günü, 11.00-15.00 saatleri arasında yürüme mesafesiyle sınırlı olmak, sosyal mesafe kuralına riayet etmek ve maske takmak kaydıyla dışarı çıkabilmelerine, 
14 yaş ve altı çocuklarımızın 13.05.2020 Çarşamba günü; 15-20 yaş arasındaki gençlerimizin ise 15.05.2020 Cuma günü, 11.00-15.00 saatleri arasında yürüme mesafesiyle sınırlı olmak, sosyal mesafe kuralına riayet etmek ve maske takmak kaydıyla dışarı çıkabilmelerine, 
İlimizde 65 yaş ve üzeri vatandaşlarımızın dışarı çıkacağı 11.00-15.00 saatleri arasında (diğer vatandaşlarımız ile risk grubunda bulunan 65 yaş ve üzeri vatandaşlarımızın karşı karşıya kalmaları halinde oluşabilecek riski azaltmak adına) anılan grubun dışında kalan vatandaşlarımızın gönüllü olarak evlerinden çıkmamaları için her türlü iletişim kanalı kullanılarak etkin bir bilgilendirme/kampanya yapılmasına, 
Bilim Kurulunun önerileri doğrultusunda ilgi (k) İl Hıfzıssıhha Kurulu kararı pazarlarda giyim, oyuncak vb. zaruri olmayan ihtiyaç malzemelerinin satışının kısıtlanmasına yönelik tedbirler Cumhurbaşkanlığı Kabinesinde değerlendirilmiş, Koronavirüs salgınının etkileri gözetilerek belirlenecek kurallara uyulması kaydıyla İçişleri Bakanlığının ilgi (j, m) sayılı genelgeleri ile belirtilen kısıtlamaların kaldırılabileceğine ilişkin karar alınmıştır. 11.05.2020 tarihi itibariyle anılan pazarlara ilişkin olarak;
İçişleri Bakanlığının ilgi (j) genelgesi ve ilgi (l) İl Hıfzıssıhha Kurulu kararında ilimiz merkezi ve ilçelerimizdeki mahalle/semt pazar yerlerinde giyim, oyuncak, çiçek, fide, züccaciye/nalburiye vb. ihtiyaç malzemelerinin satışına getirilen kısıtlamanın kaldırılmasına,
Pazar yerlerinde anılan malzemelerin satışını yapacak pazarcı esnafının İçişleri Bakanlığının ilgi (j, l) genelgelerinde mevcut Pazar yerleri için getirilen her bir satış yeri (tezgah/sergi) arasında en az 3 metre mesafe olması şartı, pazarcı esnafının ağız ve burnunu kapatacak şekilde maske kullanması tedbirleri başta olmak üzere belirlenen tüm kurallara uymasına,
İçişleri Bakanlığının ilgi (j, l, m) genelgeleri ile getirilen kurallar çerçevesinde pazarların sürekli denetlenerek, tedbirlere uymayanlarla ilgili idari ve adli işlemlerin yapılmasına,
Salgınla mücadelede yürütülen tedbirlere yönelik disiplinin devamı için İl Sağlık Müdürlüğünce belirlenen riskli noktalarda risk grubundaki kişilere (Büyükşehirlerden ilimize gelenler, Çay işçileri, şantiye işçileri, sporcu ve spor klüpleri çalışanları, vatandaşla yoğun temasın olduğu birimlerde çalışan personel vb.) belirli aralıklarla tarama testlerinin zorunlu olarak yapılmasına,
Alışveriş Merkezleri ve toplu dükkanların bulunduğu iş hanlarına vatandaşlarımızın maskesiz alınmamasına, sosyal mesafe ve hijyen kurallarına mutlaka uyulmasına, 
Yeni doğan işitme tarama testleri kapsamında yeni doğan 0-1 yaş arası çocukların kısıtlamalardan önce uygulanan muayene ve randevu sürelerinin aynı şekilde uygulanmasına, ileri merkeze sevk gereken çocuklarla ilgili sağlık bakanlığı kararının beklenmesine, hastane randevularına geliş gidişlerde sokağa çıkma kısıtlamalarından muaf olmalarına,
09.04.2020 tarih ve 21 numaralı İl Hıfzıssıhha Kurulu kararının 2’inci maddesinin, 27.04.2020 tarih ve 24 numaralı İl Hıfzıssıhha Kurulu kararının A maddesinin iptal edilerek İçişleri Bakanlığının ilgi (o) sayılı genelgesine istinaden Uluslararası ticaret amacıyla ülkemizden transit geçecek araç ve şoförler ile ülkemize giriş/çıkış yapacak araç ve şoförlerle ilgili olarak; 
Ülkemizden transit geçecek araçlar ve şoförlerden;
Koronavirüsle mücadele kapsamında araç şoförünün sağlık kontrolü sağlık birimlerince yapılarak bahse konu hastalığa ilişkin semptomların görüldüğü kişi/kişilere geçiş izni verilmemesine,
Giriş yapan araçların dezenfeksiyon işlemine tabi tutulmasına,
Şoförlerin ilimiz ve yol güzergahları içindeki molalarında ve diğer insanlarla temas halinde olabilecekleri her noktada maske takmalarına, araçlarında yeterli miktarda maske, dezenfektan ve uzun süre yetecek gıda malzemesi bulundurmalarının sağlanmasına,
Gümrük idarelerince transit geçecek araçların geçecekleri güzergâhlar ve mola yerlerinin belirlenmesine ve transit geçecek tüm araçların “araç takip sistemi” üzerinden takip edilmesi suretiyle en uzak sınır kapısından 36 saat, diğer sınır kapılarından 24 saat içinde ayrılmalarının sağlanmasına, (Bu süreler; yol durumu, hava şartları, çıkış yapılacak gümrük idaresindeki yoğunluk durumu vb. hususlar dikkate alınarak ilgili gümrük idaresince 48 saate kadar uzatılabilecektir).
Gümrük idarelerince belirlenecek mola yerlerinde ilgili Kaymakamlıklarca gerekli sağlık ve güvenlik tedbirlerinin alınmasına,
Türkiye’den transit geçecek şoförlerden zaruri haller dışında duraklama ve bekleme yapmayacaklarına ilişkin İçişleri Bakanlığı birimlerince giriş kapılarında bir taahhütname alınmasına, bu taahhütname ile şoförün, yükümlülükleri ve bu yükümlülüklerin yerine getirilmemesi halinde kendisine Umumi Hıfzıssıhha Kanunu uyarınca ceza uygulanacağı hususunda bilgilendirilmesine,
Giriş izni verilmeden önce araçların ülkemizden geçerek çıkış yapacağı ülke tarafından kabul edileceği hususunda emin olunmasına, araçların ülkemizden çıkması halinde giriş yapacağı ülke tarafından kabul edilmemesi halinde ise bu araçların girişinin onaylanmamasına,
Türkiye’ye giriş yapacak şoförler;
Koronavirüsle mücadele kapsamında araç şoförünün sağlık kontrolü sağlık birimlerince yapılacak, muayene ve epidemiyolojik değerlendirmesinde,
Hastalığa ilişkin semptomların görülmesi halinde;
Türk şoförlerin sağlık denetleme merkezlerince ilgili Sağlık Müdürlüklerine bildirimi yapılarak belirlenen yerlerde karantina/tedavi altına alınmalarının sağlanmasına, ikamet ve kimlik bilgilerinin, gerekli kontrollerin sağlanması için bulunacağı ilin Sağlık Müdürlüklerine bildirilmesine,
Yabancı şoförlere geçiş izni verilmemesine,
Hastalığa ilişkin semptomların görülmemesi halinde;
Türk şoförlerin 14 günlük karantina süresini evlerinde geçirmek üzere ülke içine alınmasına ancak uluslararası ticari taşımacılık faaliyetleri kapsamında karantina süresinin bitmesini beklemeksizin yurt dışına çıkabilmesine, uluslararası ticari taşımacılık kapsamında ülke dışına çıkmayacak şoförlerin ise 14 günlük karantina süresini evlerinde tamamlamalarına, Türk şoförlerin ikamet ve kimlik bilgilerinin, gerekli kontrollerin sağlanması için bulunacağı ilin Sağlık Müdürlüklerine bildirilmesine,
Yabancı şoförlere ülkemize girişlerini takip eden en kısa süre içerisinde ülkemizden tekrar çıkış yapmalarını taahhüt etmeleri halinde 14 günlük karantina süresi uygulanmadan ülke içine girişlerine izin verilmesine, (Ayrıca yabancı şoförler, ülkemizde bulundukları süre içerisinde kendilerinde herhangi bir solunum sistemi enfeksiyonu belirti ve bulgusu (ateş, öksürük, nefes darlığı, vb.) geliştiğini hissetmeleri halinde en yakın sağlık kuruluşuna başvuracaklarını taahhüt edecektir.)
Yabancı şoförlere yurt içindeki mola yerlerinde ve diğer insanlarla temas halinde olabilecekleri her noktada maske takmaları, araçlarında yeterli miktarda maske, el dezenfektanı, uzun süre yetecek gıda malzemesi bulundurmaları gerektiği ve ihtiyaç görülmesi halinde mola yerlerinin Devlet tarafından belirlenebileceği ve eskort eşliğinde yolculuk edebilecekleri hususunun İçişleri Bakanlığı birimlerince tebliğ edilmesine,
Ülkemize giriş yapan araçların dezenfeksiyon işlemine tabi tutulmasına,
Türk ve yabancı şoförler için belirlenecek mola güzergâhlarında ilgili Valilik/Kaymakamlıklar tarafından gerekli sağlık ve güvenlik tedbirlerinin alınmasına, anılan şoförlerden zaruri haller dışında duraklama ve bekleme yapmayacaklarına ilişkin İçişleri Bakanlığı birimlerince bir taahhütname alınmasına, bu taahhütname ile şoförlerin yükümlülükleri ve bu yükümlülüklerin yerine getirilmemesi halinde Umumi Hıfzıssıhha Kanunu uyarınca ceza uygulanacağı hususunda bilgilendirilmelerinin sağlanmasına,
Ülkemiz açısından aciliyet arz eden ilaç, tıbbi malzeme ve gıda maddeleri taşıyan araçların/şoförlerin girişlerine öncelik verilmesine,
Yukarıda belirtilen hükümlerin uygulanması için Sarp Sınır Kapısı Mülki İdare Amirliği koordinesinde ilgili kurum ve kuruluşlarca gerekli tedbirlerin alınmasına, 
Ticari taksilerin faaliyetleri sırasında, gerek araç içi alanın darlığı gerekse bu alanların gün içinde bir çok kişi tarafından kullanılması nedeniyle sosyal mesafe ve kişisel hijyen tedbirleri açısından bazı riskler ortaya çıkmaktadır. Bu risklerin giderilmesi amacıyla İçişleri Bakanlığının ilgi (p) genelgesi doğrultusunda; 
Ticari taksi duraklarının ve ticari taksi olarak kullanılan araçların en az haftada bir kez olacak şekilde düzenli aralıklarla temizlenmesine/dezenfekte edilmesine, gerektiğinde ibraz edilmek üzere yetkili merci tarafından düzenlenmiş, aracın dezenfekte edildiği tarihi gösteren belgenin araçta bulundurulmasına, (Bu amaçla araç dezenfeksiyonunu gerçekleştirilen kurum, kuruluş veya odalar tarafından gerçekleştirilen işlemin tarihi ve kimin tarafından yapıldığı gösteren belgeyi ibraz etmek zorundadır.)
Ticari taksi şoförlerinin, kişisel hijyen kurallarına uygun şekilde hareket etmelerine ve aracın içinde mutlaka maske kullanmalarına, 
Ticari taksilerde, gün içerisinde araca binen her müşterinin kullanımına yetecek ölçüde kişisel kullanıma uygun dezenfektan malzeme/ürün veya 80 derecelik kolonya bulundurulmasına, ticari taksi şoförlerinin taksiye bindiği anda dezenfektan veya kolonya kullanabileceği/kullanması gerektiği konusunda müşteriyi bilgilendimesine,
Ticari taksilere aynı anda üç kişiden fazla müşteri kabul edilmemesine, 
Müşterilerin ticari taksilere maskesiz binmemesine, 
Hizmet sunulan her müşteriden sonra trafik kurallarına uygun bir alanda/durakta müşterilerin fiziksel temas edebileceği (kapı kolu, cam açma düğmesi, koltuklar vs.) yerlerin silinmesi/dezenfekte edilmesi ve araç içerisinin havalandırılmasının sağlanmasına, 
Meslek odaları ve işletmeciler tarafından taksi ücretinin, fiziksel temas gerektirmeyen (kredi kartı, mobil uygulamalar vb.) temassız ödeme yöntemleriyle ödenebilmesi için gerekli bilgilendirme ve yönlendirmelerin yapılmasına,
Alınan bu kararların Artvin İl genelinde eksiksiz olarak uygulanmasına, kararlara uymayanlar hakkında İl İdaresi Kanununun 66’ncı maddesi, Umumi Hıfzıssıhha Kanununun 282 inci maddesi gereğince idari para cezası verilmesi ve konusu suç teşkil eden davranışlara ilişkin Türk Ceza Kanununun 195 inci maddesi ve diğer mevzuat hükümleri kapsamında cezai işlem uygulanmasına, uygulama birliği sağlanabilmesi için İlçelerdeki ilgili kurum ve kuruluşlara dağıtım yapılmak üzere Kaymakamlıklara iletilmesine.
Oy birliği ile karar verilmiştir.
 
Başkan
Yılmaz DORUK
Vali
       
Üye
Demirhan ELÇİN
Belediye Başkanı    
 
Üye
Bahtiyar YILMAZ
İl Jandarma Komutanı    
 
Üye
Sinan ERGEN
İl Emniyet Müdürü       
 
Üye
Dursun OKUR
Tarım ve Orman İl Müdürü    
 
Üye
Fahri ACAR
İl Milli Eğitim Müdürü    
 
Üye
Opr. Dr. İrfan AKALIN
İl Sağlık Müdürü       
 
Üye
M. Salih AVCI
İl AFAD Müdürü    
 
Üye
Uz.Dr. S.Salih MEHMETOĞLU
Artvin Devlet Hastanesi Yönetici    
 
Üye
Dr. Emine DİCLE
Merkez TSM Sorm. Tabip.       
 
Üye
Seçkin KURT
Ticaret Odası Başkanı             
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi Gazete
  • Muhtar Bilgi Sistemi
  • İlan Portalı
  • Kolluk Gözetim Komisyonu
  • Afiş - Kimlik Değişimi
Çarşı Mah. İnönü Caddesi Milli İrade Meydanı No:1 Artvin
0(466)212 10 08
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız